sobota, 5 listopada 2011

Naleśniki ze szpinakiem troszkę inaczej :)

Po bardzo długiej nieobecności wracam z nową energią, przepisami i pomysłami. Zauważyliście pewnie nowy - już Bożonarodzeniowy wygląd bloga. Wiem, że niektórzy z Was pomyślą, że zwariowałam i że to jeszcze o wiele za wcześnie, ale skoro w sklepach już można kupić świąteczne dekoracje to dlaczego nie udekorować bloga i powoli się wprowadzać w Świąteczny nastrój. Zresztą zanim się obejrzymy będziemy rozpakowywać prezenty ;)

Za mną już pierwsze próby Świątecznych wypieków. Oczywiście mam kilka sprawdzonych przepisów, bez których nie wyobrażam sobie Bożego Narodzenia, ale fajnie też zaskakiwać nowościami :) Wypróbowałam już piernik, który wyszedł całkiem smaczny a i jest też łatwy w przygotowaniu. W tej chwili w piekarniku siedzi próbny keks ;). Pachnie cudnie, ale zobaczymy jak to będzie ze smakiem.

Poniżej bardzo zaległy przepis na naleśniki ze szpinakiem z serkiem topionym, polane sosem śmietanowym.
Polecam :)


SKŁADNIKI:

Tutaj znajdziecie składniki i przepis na naleśniki :)

Farsz:
cebula
czosnek
szpinak
serek topiony (ja użyłam Hochland)
sól & pieprz

Sos:
śmietana 18%
cebula
sól & pieprz

PRZEPIS:

1. Przygotowanie farszu zaczynam od pokrojenia cebulki i czosnku w kosteczkę. Następnie podsmażam składniki do momentu aż się zarumienią.

2. Dodaje szpinak i duszę na patelni aż zmięknie. Na koniec dodaję serek topiony. Można też dodać serek Brie albo jakiś inny "śmierdziuszek" ;). Może też być Ricotta. Wszystko według Waszych preferencji. Całość mieszamy i zawijamy w naleśniki.

3. Sosik robi się bardzo łatwo. Na patelni podsmażcie pół cebulki i następnie zalejcie śmietaną, dodajcie sól & pieprz i mieszajcie do momentu aż śmietana zgęstnieje. Ja lubię dodać do tego sosu troszkę gałki muszkatołowej :)

4. Naleśniki z farszem podsmażajcie na patelni a będą chrupiące. Polejcie sosem i podajcie :)

Voila :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz