wtorek, 6 lipca 2010

Naleśnikowa fantazja

Dzisiaj podaję przepis na mój ulubiony wariant naleśników! Najbardziej lubię naleśniory ze słodkim twarożkiem, truskawkami i śmietaną. Poza sezonem zamiast truskawek dodaję dżem truskawkowy domowej roboty, na który wkrótce dostaniecie przepis :). Myślałam, że już dawno temu odkryłam tajniki naleśników i byłam przekonana, że w tej dziedzinie już nic mnie nie zaskoczy, a jednak!

Moje naleśnikowe odkrycie związane jest ze stylem jego zawijania. Do tej pory zawijałam w rurki i bardzo rzadko w trójkąty. Zawijanie inne niż rurka wydawało mi się takie nienaturalne. Moja mama pracuje w restauracji i podpowiedziała mi jak ładnie zawinąć naleśniki w rożki. Ku mojemu zaskoczeniu wygląda to całkiem fajnie, łatwiej jest je fikuśnie udekorować i ładnie podać.

Naleśniki są o tyle ciekawym daniem, że można je zrobić na milion sposobów w zależności od tego co akurat macie pod ręką. Poniżej naleśniki w wersji „Na Słodko”.

Dobrej zabawy i smacznego!


SKŁADNIKI:

Naleśniki:
2 jajka
250g mąki
250 ml mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Twaróg:
1 opakowanie twarożku - ja polecam Piątnica Light
1 małe opakowanie jogurtu naturalnego - ja zazwyczaj używam 0%
1 łyżka cukru bądź fruktozy dla miłośników wersji light

Polewa:
1 śmietana 18%
1 łyżeczka cukru waniliowego

PRZEPIS:

1. Mieszacie jajka, mąkę, mleko, proszek do pieczenia i szczyptę soli na jednolitą masę. Dla miłośników wanilii: możecie dodać troszkę cukru waniliowego. Pamiętajcie też, że ciasto nie może być zbyt rzadkie.

2. Kiedy ciasto na naleśniki jest gotowe możecie albo usmażyć wszystkie naleśniki albo wziąć się za twaróg. Ja lubię najpierw wszystko przygotować, więc w drugiej kolejności zabieram się za twaróg. Najbardziej lubię twarożek Piątnica light. Przełóżcie twaróg do miski, dodajcie jogurt , cukier i wymieszajcie. Zazwyczaj „dziabdziam” twaróg widelcem.

3. Jeśli chcecie polać naleśniki śmietaną to proponuję śmietanę szefa kuchni 18% wymieszać z łyżeczką cukru waniliowego.

4. Pozostaje usmażyć naleśniki, dodać twarożku i zawinąć wedle uznania w rożki, trójkąty bądź rurki następnie ułożyć ładnie na talerzu i przystroić dużą ilością truskawek.

5. Całość polejcie śmietaną i gotowe! Moje naleśniki udekorowałam gęstym sosem Balsamino - uważam, że idealnie pasuje do truskawek. Nadaje takiego wyrafinowanego smaczku.

Mam nadzieję, że będzie Wam smakować tak jak mnie i moim bliskim! :)

1 komentarz: