niedziela, 6 listopada 2011

Pierwszy piernik w tym roku :)

Muszę przyznać, że podczas mojej przerwy w blogowaniu brakowało mi kucharzenia, pisania, fotografowania, ale tez emocji, które mój blog wzbudza i komentarzy, które mi przesyłacie. Są one bardzo miłe i bardzo Wam wszystkim dziękuję za zainteresowanie :)
Zapraszam Was też na profil Made In Home na Facebook'u. Znajdziecie tam zapowiedzi najbliższych postów i zdjęcia różnych inspiracji, które nie koniecznie będą zamieszczane na blogu. Zachęcająco zapraszam :)

Ostatnio zablogowałam przepis na naleśniki ze szpinakiem i serkiem topionym. Nie sądziłam, że to właśnie komentarz tego przepisu będzie moją inspiracją do dzisiejszego posta :) Dostałam komentarz, że powyżej wymienione danie nie jest odkrywcze. I bardzo Dobrze!!! Moje posty, jak sama nazwa bloga wskazuje, mają słuzyć jako inspiracje :). Inaczej musiałabym zmienić nazwę na domowy albo kulinarny odkrywca ;)

Myślę, że większość osób czytających blogi nie oczekuje odkryć lecz inspiracji i ciekawostek. Może i się mylę, ale tak uważam :) Zresztą podobnie jest przy komentarzach o tym, że niektóre przepisy są zbyt łatwe. Czy łatwo to oznacza źle? Dla jednych wydają się łatwe i oczywiste a dla niektórych stanowią wyzwanie.

Pamiętajmy, że blogi kulinarne czytają różni ludzie i wszystkim się nie dogodzi :)

Pogadajmy trochę o Świętach i pierniku :) Co roku piekę zylion różnych Bożonarodzeniowych ciasteczek. W tym roku nie będzie inaczej, ale poza ciasteczkami będzie jeszcze piernik i kilka innych słodkości :) Przeczytałam bardzo wiele przepisów na piernik. Z każdego wyciągałam coś dla siebie i tak powstał mój już ulubiony prosty zmiksowany przepis na pyszny piernik, który polecam :) Ja upiekłam ten na próbę.
Przepis jest bardzo prosty i jaki przyjemny :)
Dobrego pieczenia :)

SKŁADNIKI:
150g masła
100g cukru trzcinowego
200g miodu
2 łyżeczki imbiru
1 łyżeczka cynamonu
1 paczka przyprawy do piernika
250ml mleka
2 duże jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej
300g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 szklanki orzechów

PRZEPIS:

1. Rozgrzewam piekarnik do 170 stopni.

2. W rondelku roztapiam masło, cukier, miód, imbir i cynamon. Gotuję na małym ogniu i mieszam aż powstanie jednolita masa. Następnie zdejmuję z ognia i odstawiam do ostygnięcia.

3. Ja przelewam masę do mojego wystrzałowego miksera, włączam na średnie obroty i dodaje do mleko. Mikser cały czas miesza.

4. Następnie, nie wyłączając miksera dodaję po kolei - jajka, sodę rozpuszczoną w trzech łyżkach letniej wody, mąkę i proszek do pieczenia.

5. Na sam koniec dodałam około dwóch szklanek orzechów i mieszam.

6. Przygotowuje podłużną blachę do pieczenia, psikam Easy Bake Non-Stick Spray'em firmy Wilton, który gorąco polecam!!! Ciasto nie przywiera do blachy, nie trzeba się brudzić masłem, sypać bułką tartą!!!

7. Wlać masę do blachy i wstawić do piekarnika. Piec około 45-60 minut (zależy od piekarnika).

8. Po upieczeniu możecie polać białą czekoladą :)

MNIAM, MNIAM, MNIAM!!!


1 komentarz: