poniedziałek, 19 lipca 2010

Sorbetów czas

Dzisiaj podam Wam przepis na upalne orzeźwienie :) Miały być lody, ale ze względu na dbałość o linię zrobiłam sorbet z borówek amerykańskich. Przyrządzenie zajmuje parę minut. Najgorsze jest oczekiwanie na zamrożenie bo trwa to około 5 godzin, ale naprawdę warto :)

SKŁADNIKI:
(na 1 litr)

3 opakowania borówek amerykańskich
2 łyżki cukru
1 mała cytryna
175 ml wody

PRZEPIS:

1. Borówki wrzuciłam do blendera. Dodałam sok z cytryny i 1 łyżkę cukru. To wszystko porządnie zmiksowałam.

2. W trakcie gdy borówki się miksowały w rondelku zagotowałam 125 ml wody z łyżką cukru tak aby się rozpuścił. Następnie dodałam to również do blendera i dokładnie zmiksowałam.

3. Całość przelałam do litrowego plastikowego opakowania po lodach i wstawiłam do zamrażalnika.

Po około pięciu godzinach sorbet jest gotowy do smakowania :)





3 komentarze:

  1. uwielbiam te zimne owocowe słodkości

    OdpowiedzUsuń
  2. mhmm..brzmi niezle i chyba malo kcal ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kalorii rzeczywiście malutko :) dodatkowo bardzo orzeźwia w upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń