poniedziałek, 26 lipca 2010

Sałatkowo

Słuchajcie! W taki upał polecam jeść lekko o ile w ogóle chce się Wam jeść. Ja, pomimo mojej ogromnej miłości do jedzenia, zadowoliłabym się samymi lodami, sorbetami i popijała orzeźwiającą lemoniadę. Stwierdziłam, że w takim razie przygotuję sałatkę. Sałatka jest oczywiście bardzo prostym daniem i na pewno każdy umie ją przygotować. Bardziej niż przepisem na sałatkę chcę się jednak podzielić przepisem na dressing musztardowo – miodowy. Jako, że nie chciało mi się wychodzić z domu to użyłam warzyw, które akurat miałam pod ręką. Im więcej w misce kolorów tym apetyczniej to wygląda i oczywiście, tym lepiej smakuje. Do roboty!

SKŁADNIKI:

Sałatka:
1/2 główki sałaty lodowej
1/2 świeżego ogórka
1/3 cebuli
2 pomidory
8 rzodkiewek
1 papryka
1 garść orzechów - ja dodałam orzechy nerkowca
1/3 kawałka sera feta

Dressing:
4 łyżki musztardy
2 -3 łyżek miodu
2 łyżki octu balsamicznego
1 łyżka oliwy
1 łyżeczka soku z cytryny

PRZEPIS:

1. Najpierw umyłam sałatę lodową, porwałam ją i wrzuciłam do dużej miski. Następnie wkroiłam ogórka, pomidory, rzodkiewki, paprykę oraz garść orzechów. Na koniec posypałam wszystko serem feta.

2. Jak już sałatka była gotowa zabrałam się za dressing. Do miseczki dałam musztardę, ocet balsamiczny i miód. Porządnie to wymieszałam. Następnie dodałam oliwę, sok z cytryn i wszystko wymieszałam.

3. Sałatkę polałam dressingiem, wymieszałam i ze smakiem zjadłam!

Życzę wam smacznego! :)



5 komentarzy:

  1. Sałatki uwielbiam ! mogłabym się nimi non stop zajadać. Twoja prezentuje się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj dziękuję za tak miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. smaczna salatka:) i wyglada zachecajaco, pychotka!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności
    nie tylko na upał

    OdpowiedzUsuń