niedziela, 22 sierpnia 2010

Papardelle e Kurki :)

Ponieważ mam bzika na punkcie makaronu to podam Wam przepis na przepyszne papardelle z kurkami. To danie ma zylion kalorii, ale raz na jakiś czas trzeba sobie dogodzić :)

No to do roboty!

SKŁADNIKI:
(dla czterech osób)

1 duże opakowanie makaronu papardelle
0,5 kg Kurek
1/2 dużej cebuli
2-3 ząbków czosnku
500 ml śmietanka 18%
oliwa z oliwek
sól i pieprz


PRZEPIS:

1. Zaczęłam od ugotowania makaronu. Do wrzącej posolonej wody wsypałam makaron i gotowałam na wysokim ogniu około 12 minut. Ja gotuje makaron na al dente wtedy makaron jest jędrny i lekko twardy. Al dente to po włosku synonim słowa niedogotowany. Jest o wiele smaczniejszy niż rozgotowane kluchy ;) Dodatkowo do gotującego makaronu dodaje odrobinę oliwę z oliwek, wtedy makaron się nie skleja.

2. Następnie umyłam kurki. Te większe przekroiłam na pół a te mniejsze zostawiłam całe.

3. Na rozgrzaną patelnię wrzuciłam cebulę i czosnek. Smażyłam tak długo aż się zarumieniły. Następnie dodałam kurki i dusiłam tak długo aż zmiękły.

4. Na koniec dodałam opakowanie śmietanki 18% i mieszałam całość na małym ogniu do momentu aż śmietanka zaczęła gęstnieć i utworzył się sos.

5. Ugotowany makaron odcedziłam i wrzuciłam na patelnie do powstałego sosu. Wszystko dokładnie wymieszałam do momentu aż sos z kurkami obtoczył wszystkie kluski i danie gotowe.

Mam nadzieję, że posmakuje Wam tak jak mi!
Samczengo!


3 komentarze:

  1. pozytywnie tu u Ciebie!

    pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  2. A co tam zylion kalorii;)) Ważne, że efekt finalny jest wart tych kcal'i.. A patrząc na ten makaronik, nie wątpię, że jest!! Pysznie się prezentuje..

    OdpowiedzUsuń
  3. @Paula - dziękuję bardzo :)

    @Spencer - dziękuję bardzo :)Cieszę się, że zajrzałeś w moje jeszcze dość skromne blogowe progi :)

    OdpowiedzUsuń