czwartek, 19 sierpnia 2010

Cukinia jest pyszna!

Mam ostatnio intensywny okres w pracy, dlatego wracając do domu marzę o zjedzeniu smacznej, zdrowej i mało angażującej w przygotowaniu kolacji. Na pewno się ze mną zgodzizie, że po cięzkich dniach trzeba sobię trochę dogodzić.

W ramach dogadzenia proponuję Wam skorzystanie z mojego dzisiejszego przepisu - cukinia przekładana mieszanką sera feta z cebulą, papryką i rzodkiewkami. Brzmi dziwnie, ale jakie smaczne... :)

No to zabieramy sie do roboty! :)

SKŁADNIKI:
(dla dwóch osób)

1 duża cukinia
1 opakowanie sera feta
1/2 dużej cebuli
1 duża papryka (najefektywniej wygląda czerwona)
8 dużych rzodkiewek
oliwa z oliwek
słodki sos sojowy

PRZEPIS:

1. Najpierw pokroiłam cukinię na grube talarki. Każdy talarek posmarowałam oliwą z oliwek i wstawiłam do piekarnika na jakieś 15 minut na 200 stopni. Jak się trochę podpiekły wyjęłam z piekarnika i zostawiłam do ostygnięcia. Cukinie można też lekko podsmażyć – też będzie pysznie!

2. Następnie wzięłam się za doprawianie sera feta. Wrzuciłam cały ser do miski i podziabdziałam widelcem. Pokroiłam cebulę, paprykę i rzodkiewki w kosteczkę i dodałam do sera. Wszystko dokładnie wymieszałam i odstawiłam na pół godziny do lodówki, żeby składniki się przegryzły.

3. Następnie smarowałam talarki z cukinii mieszanką i przykrywałam drugim talarkiem.

Na koniec całość polałam gęstym, słodkim sosem sojowym.

Mi tam smakowało! :)


4 komentarze:

  1. ładne jest to cukiniowe dogadzanie.. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A dziękuję :) W tym przypadku jest smaczniejsze niż ładniejsze :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Ola! zapraszam do blogowej zabawy...: Lubię....:D
    http://polishcookbook.blogspot.com/2010/08/lubie-blogowa-zabawa-i-wyroznienia.html

    OdpowiedzUsuń
  4. cukinia jest pyszna, masz racje! i dobrze, ze jest jej teraz pelno :)

    OdpowiedzUsuń