poniedziałek, 12 lipca 2010

Jajecznica z pieczarkami i szczypiorkiem

Dzisiaj kolejny wpis śniadaniowy. Wczoraj pisałam o tym, że śniadanie powinno być najbardziej pożywnym posiłkiem dnia, dlatego poniżej podaje przepis na bardzo energetyczne śniadanie, czyli jajecznicę z pieczarkami i szczypiorkiem.

SKŁADNIKI:
(dla dwóch osób)

6 jajek
1/2 cebuli
15 dużych pieczarek
szczypiorek
sól
pieprz

PRZEPIS:

1. Najpierw umyłam i pokroiłam pieczarki w grube plastry. Posiekałam cebulkę w kosteczkę i podsmażyłam razem z pieczarkami na patelni do momentu aż warzywa się zarumieniły.

2. Następnie wbiłam wszystkie jajka i dokładnie wymieszałam.

3. Posiekałam szczypiorek. Dodałam go wraz z solą i pieprzem.

4. Gdy jajko już się zaczęło ścinać, mieszałam jeszcze przez chwilę do momentu aż zniknęły wszystkie jajeczne glutki. Każdy lubi jajecznicę w innej postaci dlatego moment zdjęcia jej z patelni zależy od Waszych upodobań.

5. Pozostaje przełożyć jajecznice na talerz i dekoracyjnie posypać całość szczypiorkiem.

Chciałam sfotografować jajecznicę na ładnie nakrytym do śniadania stole, jednak mój etatowy głodomór zdążył zjeść jedną z porcji zanim wróciłam z aparatem fotograficznym. Cały czas się przyzwyczajam do tego, że on nie umie się powstrzymać i zamiast się na niego zdenerwować postanowiłam się cieszyć, że mu smakowało :)

Mam nadzieję, że Wam również.

Smacznego i dobrego dnia!



2 komentarze:

  1. Zachwycająca jajecznica! Zdjęcie piękne, letnie.
    Dla mnie nie ma lepszego śniadania niż jajka!

    ps. chcesz jeszcze mój super opóźniony gościnny wpis?;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nicole,
    dziękuję bardzo :) Zaczęło się dziać na tym moim blogu :)
    Jasne, że chce Twój gościnny wpis :-)
    Wpis będzie o jajkach czy o jakiejś angielskiej potrawie skoro jesteś teraz "London Baby" ? :)

    OdpowiedzUsuń