wtorek, 7 czerwca 2011

Domowe granole :)

Macie ochotę na pyszną, słodką i zdrową przekąskę? Proponuje domowe granole :)

Ponieważ nie wszyscy wiedzą co to jest granola - wiem to ponieważ kiedy się chwaliłam, że zrobiłam pyszne domowe granole, kilka osób mnie zapytało co to jest, tak więc krótkie wytłumaczeie. Granole to mieszanka płatków zbożowych, suszonych owoców, orzechów i miodu, upieczona do chrupkości. Można je zjeść z mlekiem bądź jogurtem no i mogą się przydać do dekoracji deserów ALBO mogą być deserem :) np. z jogurtem, z serkiem danio albo mascarpone, ale o tym innym razem :) Dodatkowo, domowe granole zawierają znacznie mniej tłuszczu i cukry, czyli kalorii, niż gotowe mieszanki dostępne w sklepach.

Przepis ten pochodzi z książki "Gotuj i chudnij" tyle, że ja go nieco zmodyfikowałam.

SKŁADNIKI:

200g płatków owsianych
30g ziaren słonecznika (dodajcie to co lubicie najbardziej np. dynia, sezam etc.)
30g posiekanych orzechów włoskich (dodajcie Wasze ulubione ;))
1/2 łyżeczki esencji waniliowej
100g płynnego miodu
1 łyżka oleju słonecznikowego
60g suszonych owoców, według uznania - ja dodałam żurawinę i suszoną morelę

PRZEPIS:

1. Zaczęłam od rozgrzania piekarnika do 150 stopni.

2. W dużej misce wymieszałam płatki owsiane, ziarna słonecznika, suszone owoce i orzechy.

3. W misce wymieszałam oliwę, esencję waniliową i miód. WAŻNE: najpierw należy wlać oliwę, wtedy miód nie przyklei się do ścianek naczynia. Powstałą mieszanką polałam suche składniki i dokładnie wymieszałam tak, żeby wszystkie składniki się połączyły.

4. Następnie powstałą masę rozłożyłam na dużej blasze i piekłam przez ok. 20 minut. Po 20 minut pomieszałam całosć na blasze i piekłam jeszcze przez ok 15 minut. Na koniec - po wyjęciu z piekarnika odstawiłam do ostygnięcia. Ważne, żeby po ostudzeniu granole były chrupiące.

Moje pierwsze domowe granole zjadłam z jogurtem naturalnym i wiórkami czekoladowymi. Chyba nie muszę Wam mówić, że było to przepyszne?!? ;)

Zachęcam Was do pieczenia granoli! Jeśli ktoś z Was takowe zrobi - przesyłania zdjęcia na domoweinspiracje@gmail.com i weźcie udział w zabawie Wy też gotujecie!!! :)

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz