czwartek, 11 listopada 2010

Moja ulubiona Caprese

Myślałam, że po ostatnim wpisie uda mi się regularnie blogować, ale życie jest pełne niespodzianek i to nie zawsze tych przyjemnych... przez stres w pracy, wyjazd przyjaciółki do dalekiej Australii i jeszcze rozstanie z partnerem... nie miałam głowy do blogowania. Dzisiaj też nie mam, ale podobno zajęcie to najlepsza metoda na smutki dlatego dzisiaj będzie krótko o Caprese.

Dzisiaj podam Wam na pewno dobrze znany przepis na włoska sałatkę Caprese, czyli plasterki sera mozzarella przekładanie pomidorem. Jest to jedna z moich ulubionych sałatek i wbrew pozorom jest tez mało kaloryczna i można się najeść :)

SKŁADNIKI
(dla dwóch osób)

2 opakowanie sera Mozzarella
2 duże pomidory
świeża bazylia
sól & pieprz
sos balsamiczny

PRZEPIS:

1. Zaczęłam od pomidorów. Najpierw je umyłam a następnie pokroiłam na średniej grubości plasterki.

2. Ser Mozzarella również pokroiłam w plasterki.

3. Następnie ułożyłam składniki na przemian.

4. Na koniec dodałam sól i pieprz, posypałam świeżo posiekaną bazylią a tuż przed podaniem polałam sosem balsamicznym.

Życzę Wam smacznego :)


4 komentarze:

  1. Chyba octem a nie sosem balsamicznym ...?
    Dla mnie caprese to raczej z oliwa niz z octem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie ja najbardziej lubię Caprese z gęstym sosem balsamicznym bo ocet Balsamico jest bardzo płynny a sos jest gęsty i idealnie pasuje nie tylko do Caprese ale też do innych potraw oraz do dekoracji potraw. Naprawdę polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście Caprese z oliwą też jest pyszna :) Zależy jak kto woli :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z sosem balsamico nigdy nie próbowałam, ale jeśli kusisz :)

    OdpowiedzUsuń