sobota, 9 października 2010

Chiński makaron w towarzystwie cukinii i orzeszków

Kurczę, nie udało mi się dotrzymać obietnicy bo postuję dwa dni po obiecanym terminie, ale wychodzę z założenia, że lepiej późno niż wcale :) Tak więc dzisiaj podaję przepis na chiński makaron w towarzystwie cukini i orzeszków. Przygotowanie nie zajmuje dużo czasu a danie jest smaczne i oryginalne.


SKŁADNIKI:(dla dwóch osób)

1 średnie opakowanie chińskiego makaronu
2 ząbki czosnku
1/2 dużej cebuli
1 duża cukinia
garść orzeszków ziemnycyh
oliwa z oliwek
gęsty słodki sos sojowy

PRZEPIS:

1. Zaczęłam od nastawienia wody na makaron. Gotując ten makaron - trzymałam się opisanych wskazówek znajdujących się na odwrocie opakowania bo miałam pewność, że wtedy go nie przegotuje bądź nie dogotuje. :)

2. Teraz o warzywach - ostatnio zrobiłam sobie prezent i kupiłam wyciskarkę do czosnku :) Do tej pory za każdym razem kroiłam czosnek w drobną kosteczkę ale skoro można sobie ułatwić to trzeba z tego korzystać :) Wycisnęłam dwa ząbki czosnku, pokroiłam cebulkę w drobną kostkę (niestety cebuli wycisnąć nie można ;) ) i wrzuciłam na rozgrzaną patelnię. Podczas gdy składniki nabierały kolorku ja pokroiłam cukinię. Najpierw pokroiłam ją na talarki, ale potem stwierdziłam, że efektownej będą wyglądały pół - talarki. Pokroiłam i dodałam do smażącego się czosnku i cebuli. Całość zalałam słodkim, gęstym sosem sojowym. Na koniec dodałam orzechy ziemne i całość wymieszałam.

3. Po jakiś 15 minutach makaron był gotowy - po odcedzeniu dodałam go do smażących się warzyw i orzechów i ponownie całość wymieszałam.

4. Następnie podałam do stołu :) Mój domowy głodomór dalej bojkotuje cukinię, ale jak zgłodniał to nawet trochę zjadł i stwierdził, że było to nawet smaczne :) a ja zjadłam 2 dokładki :)

Polecam i życzę smacznego!



11 komentarzy:

  1. a co to za sos sojowy, jakiej firmy? gdzie go kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukinii z chińskim makaronem jeszcze nie łączyłam, ale właściwie czemu nie?! Wygląda świetnie i pewnie świetnie smakuje! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. @ aga-aa - Ciężko mi powiedzieć jakiej firmy bo na naklejce jest mnóstwo azjatyckich znaczków. Jest też rysunek dzieciaczka trzymającego butelkę w ręku na niebieskim tle. Z tyłu ma białą nakleje z napisem "black sweet soy sauce/ słodki sos sojowy". Zdaję sobie sprawę, że mój opis nie jest zbyt precyzyjny - jeśli chcesz to poproszę o maila w tej sprawie na domoweinspiracje@gmail.com - to podeślę Ci zdjęcie butleki :) Do kupienia (na 100%) w Chińskim Centrum pod Warszawą, sklepiku azjatyckim przy Hali Mirowskiej albo w Galerii Mokotów na parterze w sklepie z artykułami azjatyckimi.

    @ Anna-Maria - Dziękuję bardzo. Mi bardzo smaczakowało - zamiast orzeszków polecam też wersję z sezamen ;) Również pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie proste obiadki a za chińszczyzną przepadam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. smakowicie wyglada:) lubie takie smaki i chetnie bym zjadla takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Olu wiesz co myslę że znajdę, jak juz wiem mniej wiecej jak wygląda, ale jesli nie będzie to problemem to zdjęcie się przyda, mój adres to aga-aa[at]gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. to ten?
    http://www.masala.com.pl/index.php?p81,sos-sojowy-slodki-healthy-boy

    OdpowiedzUsuń
  8. ale pyszny pomysł na obiad!

    pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  9. @ Wszyscy - Dziękuje Wam za takie miłe komentarze :)

    @ aga-aa - wysłałam Ci maila ze zdjęciem sosu sojowego bo to nie ten, którego ja używam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, mam pytanie: gdzie kupić taki chiński makaron?

    OdpowiedzUsuń
  11. Chiński makaron kupisz w dobrze zaopatrzonych sklepach spożywczych bądź w super marketach. Polecam też sklepy z artykułami azjatyckimi.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń